Jak se do našich mateřských škol dostal Mount Everest?
![jak-se-do-nasich-materskych-skol-dostal-mount-everest](files/thumb_ac4241d60151d74eabad6d317301e1bf.png)
Anotace:
Klima (atmosféra) třídy zásadním způsobem ovlivňuje procesy učení a působí buď pozitivně nebo destruktivně na každé dítě a samozřejmě také na učitele. Proto je důležité, aby učitel uměl dobré klima ve třídě vytvořit a také udržet, aby doslova uměl „technologii" neohrožujícího prostředí, které je mimo jiné přirozenou prevencí nežádoucích projevů chování u dětí. Dílna je tedy zaměřená na budování neohrožujícího prostředí a zdravé atmosféry vztahů ve třídě. V teoretické části dílny se účastníci seznámí s tím, jak funguje náš mozek, jak se utváří zdravá atmosféra vztahů, jaké má zákonitosti. Neboli proč a jak pracujeme s pravidly, objevíme 7 klíčových slovech pro proces učení, dotkneme se teorie oslovení pravé hemisféry a zejména jakou roli v tom hraje osobnost učitele. Řekneme si proč je nečastějším klimatem v českých školách tzv. Mount Everest a co to vlastně znamená.
Témata semináře:
- Jak funguje lidský mozek a praktické využití těchto informací pro pedagogický proces.
- Stručný průřez osmi základních atmosfér pro vztahy ve třídě.
- Liberální, autoritativní a demokratické klima třídy a jejich vliv na chování a vnímání dětí.
- Osobnost pedagoga a jeho klíčový vliv na utváření neohrožujícího prostředí ve třídě. Jak vytvořit ve třídě neohrožující prostředí: ukázka konkrétních pedagogických nástrojů.
- Praktický nácvik budování neohrožující prostředí.
V ceně semináře je i oběd ve Zdravé jídelně a drobné občerstvení po celou dobu konání.
Tento seminář není akreditován MŠMT.
Adresa konání:
Botič o. p. s.
Středisko ekologické výchovy Toulcův dvůr, z.s.
Kubatova 32/1
Praha 10 - Hostivař 102 00
Prezence účastníků bude probíhat již od 8:30. Doražte, prosím, v dostatečném předstihu, abychom se seminářem mohli včas začít.