Jak se do našich mateřských škol dostal Mount Everest?
Pro velký zájem nabízíme další termín tohoto oblíbeného semináře zaměřeného na budování Neohrožujícího prostředí ve třídě.
ANOTACE:
Klima (atmosféra) třídy zásadním způsobem ovlivňuje procesy učení a působí buď pozitivně nebo destruktivně na každé dítě a samozřejmě také na učitele. Proto je důležité, aby učitel uměl dobré klima ve třídě vytvořit a také udržet, aby doslova uměl „technologii" neohrožujícího prostředí, které je mimo jiné přirozenou prevencí nežádoucích projevů chování u dětí. Dílna je tedy zaměřená na budování neohrožujícího prostředí a zdravé atmosféry vztahů ve třídě. V teoretické části dílny se účastníci seznámí s tím, jak funguje náš mozek, jak se utváří zdravá atmosféra vztahů, jaké má zákonitosti. Neboli proč a jak pracujeme s pravidly, objevíme 7 klíčových slovech pro proces učení, dotkneme se teorie oslovení pravé hemisféry a zejména jakou roli v tom hraje osobnost učitele. Řekneme si proč je nečastějším klimatem v českých školách tzv. Mount Everest a co to vlastně znamená.
TÉMATA SEMINÁŘE:
- Jak funguje lidský mozek a praktické využití těchto informací pro pedagogický proces.
- Stručný průřez osmi základních atmosfér pro vztahy ve třídě.
- Liberální, autoritativní a demokratické klima třídy a jejich vliv na chování a vnímání dětí.
- Osobnost pedagoga a jeho klíčový vliv na utváření neohrožujícího prostředí ve třídě. Jak vytvořit ve třídě neohrožující prostředí: ukázka konkrétních pedagogických nástrojů.
- Praktický nácvik budování neohrožující prostředí.
ADRESA KONÁNÍ:
Národní pedagogický institut České republiky
Senovážné náměstí 872/25
V ceně semináře je drobné občerstvení po celou dobu konání (káva, čaj, ovoce). Oběd v ceně semináře není. Oběd je možné si pořídit v okolních restauracích v době obědové pauzy, případně doporučujeme větší svačinu s sebou.
Prezence účastníků bude probíhat již od 8:30. Doražte, prosím, v dostatečném předstihu, abychom se seminářem mohli včas začít.