Specializační studium pro koordinátory EVVO v MŠ 2022-2023

7. ročník studia pro koordinátory EVVO v MŠ je ukončen. Projekt studia byl financován hlavním městem Prahou, proto byl určen účastníkům z pražských mateřských škol. Studium proběhlo v období červen 2022 - září 2023. 9.9.2023 bylo studium ukončeno závěrečnou zkouškou, s radostí můžeme oznámit, že Praha má 18 nových proškolených koordinátorek EVVO v mateřských školách!

 

Studium bylo akreditované MŠMT.

 

Studium bylo pro účastníky zdarma, účastníci si hradili jen ubytování a cestovné na tři pobytové studijní bloky mimo Prahu.

 

Specializační studium je určeno pedagogickým pracovníkům, kteří jsou, nebo mají zájem být pověřeni výkonem funkce koordinátora environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (EVVO) v mateřské škole. Do studia přijmeme 20 učitelů mateřských škol s kvalifikací odpovídající požadavkům § 6 zákona č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících, kteří v současnosti působí v mateřské škole na území Prahy.

 

Cílem specializačního studia je vybavit účastníky znalostmi, dovednostmi a motivací potřebnými k realizaci efektivní environmentální výchovy, resp. vzdělávání pro udržitelný rozvoj tak, aby získané znalosti a dovednosti mohli účinně aplikovat ve své praxi školního koordinátora EVVO.

 

Účastníci specializačního studia si osvojí kompetence k plánování, uskutečňování a hodnocení EVVO, naučí se sestavovat, vyhodnocovat a aktualizovat Školní program EVVO, koordinovat EVVO ve své MŠ, používat vhodné metody, nástroje a prostředky k realizaci EVVO, využívat možnosti spolupráce s NNO, veřejnou správou, zřizovatelem, rodiči a dalšími partnery či efektivně spolupracovat s kolegy.

 

Podrobné informace včetně plánovaných termínů konání studijních bloků najdete v přiloženém souboru (dole na této stránce).

 

OHLASY NA PŘEDCHOZÍ ROČNÍKY STUDIA:

Stručný výtah z hodnocení předchozího studia pro koordinátory EVVO v MŠ, které zpracovali externí hodnotitelé, si můžete přečíst zde.

 

Spokojené a pro environmetnální výchovu v mateřské škole motivované a řádně připravené absolventky posledního ročníku nám na otázku, jaké tři nejdůležitější věci si ze studia odnesly do své praxe, napsaly:

 

"Poznání krásných ekocenter v Praze, Brně a na Sluňákově. Velkou chuť pracovat s dětmi v EVVO oblastech. Praktické i teoretické informace a seznámení se skvělými lidmi."

 

"Mnoho nových prátel, kolegyň, se kterými mohu do budoucna spolupracovat. Mnoho nových informací z oblasti EVVO - metody, vyhodnocování akcí a plánů, vytvoření školního programu EVVO, tvorba učebního celku, jak zekologizovat provoz MŠ, aplikovat do osobního a rodinného života víc ekochování. Mnoho nových zdrojů, kde čerpat inspiraci, oporu, další vzdělávání sebe i svých kolegů..."

 

"Celkově mi studium "otevřelo oči" - nemám jenom přehled o vyhláškách, metodách a programech pro děti, ale posunula jsem se i kvalitativně ve svém myšlení, pohledu na EVVO, uplatňuji to ve své MŠ na zaměstnance, děti, rodiče, obec,.."

 

"Nespěchat na děti, méně je někdy více - nechat dětem čas na prožití si věcí, jejich ohmatání... Veledůležitost reflexe, nezapomínat na ni během dne, je součástí metodik vhodných pro EVVO. Nejlepší prostředí pro EVVO je příroda, což jsem věděla, ale teď mám dost argumentů pro to, uměti si to obhájit před kolegy a rodiči."

 

 

 

 

 

 

Specializační studium pro koordinátory EVVO v MŠ 2022-2023