Cookies

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku Více informací

Bádání v mokřadu

Pro školy:
Základní škola, Střední škola
Věková kategorie:
4. třída, 5. třída, 6. třída, 7. třída, 8. třída, 9. třída, 1. ročník SŠ, 2. ročník SŠ, 3. ročník SŠ, 4. ročník SŠ
Cena:
200 Kč
Délka:
180 min
Období:
Duben, Květen, Červen, Září, Říjen
Štítky:
Živá příroda v biotopech
Důležité:
  • Děti se mohou zmáčet, je vhodné vzít s sebou náhradní oblečení.
  • Je vhodné vzít si oblečení do terénu a pevné boty.
  • Program probíhá z velké části venku za každého počasí.
  • V sezoně komárů zvažte ochranu repelentem.

Anotace:

Čeká nás dobrodružný průzkum prostředí mokřadu podle zásad badatelsky orientované výuky. Účastníci se seznámí se zásadami vědecké práce a zkusí ve vědeckých týmech sami navrhnout výzkumné otázky i způsob, jak na ně najít odpověď. Výsledky svého bádání budou sdílet s ostatními. Předmětem zkoumání bude především rozmanitost života v mokřadu a přírodní podmínky, které ji podmiňují. Na základě výsledků budeme společně přemýšlet, proč a pro koho jsou mokřady důležité.

 

Poznámky: Realizace programu v měsících červen září závisí na stavu vody.

 

Cíle:

●       Rozvoj dovedností pro zkoumání živé přírody v mokřadním ekosystému.

●       Posílení positivního vztahu k vodním bezobratlým živočichům a prostředí mokřadu.

●       Porozumění významu mokřadů pro přírodu a člověka.

 

Návaznost na RVP na úrovni OVU:

RVP ZV – 1. stupeň

CJS : Oceňuje rozmanitost přírody a způsobů jejího poznávání na základě reflexe společně prožité výukové zkušenosti.
CJS: Porovná jednotlivé organismy z hlediska jejich podobných a odlišných znaků a vzájemné příbuznosti.
KOB: Chová se citlivě k živým jedincům i k přírodě a svému okolí jako celku.
KRP: Vychází při rozhodování a řešení problémů z objektivních dat a informací.


RVP ZV – 2. stupeň

CAP : Zhodnotí význam přírody pro život člověka na základě vědeckých důkazů a s využitím konkrétních příkladů. Reflektuje svůj vztah k přírodě na základě aktivit podporujících environmentální senzitivitu, ocenění rozmanitosti.
CAP: Určí vybrané druhy a zdůvodní jejich zařazení do taxonomických skupin na základě typických znaků.
CAP: Navrhne a provede pozorování, demonstrace a pokusy včetně záznamu, zpracování a prezentace jejich výsledků.
KOB: Projevuje ohleduplný, citlivý a podporující přístup k živým jedincům, přírodě a světu jako celku.

 

Program realizuje organizace Botič o.p.s