Cookies

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku Více informací

Jak se do našich mateřských škol dostal Mount Everest? II. Termín

Středa 15.2.2023 09:00  18:00
Vstupné: 2 000 (Úhrada fakturou)
Kde: Areál Toulcova dvora, Velká přednášková
Organizátor: Botič o.p.s.
Kontakty: Lenka Hofierková
Existuje něco takového jako klima ve třídě? Jak se vlastně utváří? Kdo je za něho zodpovědný? Jak velký význam má klima třídy na procesy učení? Jak poznáte, že máte klima ve třídě nastaveno správně? A jaké chyby v tomto směru nejčastěji děláme? Na tyto otázky vám rámci svého semináře pomůže najít odpovědi PhDr. Marek Herman.
jak-se-do-nasich-materskych-skol-dostal-mount-everest-ii-termin

Z důvodu velkého zájmu a značného počtu lidí, kteří se na seminář z kapacitních důvodů nedostali, jsme se rozhodli uspořádat akci podruhé. 

 

Anotace:

Klima (atmosféra) třídy zásadním způsobem ovlivňuje procesy učení a působí buď pozitivně nebo destruktivně na každé dítě a samozřejmě také na učitele. Proto je důležité, aby učitel uměl dobré klima ve třídě vytvořit a také udržet, aby doslova uměl „technologii" neohrožujícího prostředí, které je mimo jiné přirozenou prevencí nežádoucích projevů chování u dětí. Dílna je tedy zaměřená na budování neohrožujícího prostředí a zdravé atmosféry vztahů ve třídě. V teoretické části dílny se účastníci seznámí s tím, jak funguje náš mozek, jak se utváří zdravá atmosféra vztahů, jaké má zákonitosti.  Neboli proč a jak pracujeme s pravidly, objevíme 7 klíčových slovech pro proces učení, dotkneme se teorie oslovení pravé hemisféry a zejména jakou roli v tom hraje osobnost učitele. Řekneme si proč je nečastějším klimatem v českých školách tzv. Mount Everest  a co to vlastně znamená.  

 

Témata semináře:

  • Jak funguje lidský mozek a praktické využití těchto informací pro pedagogický proces. 
  • Stručný průřez osmi základních atmosfér pro vztahy ve třídě. 
  • Liberální, autoritativní a demokratické klima třídy a jejich vliv na chování a vnímání dětí. 
  • Osobnost pedagoga a jeho klíčový vliv na utváření neohrožujícího prostředí ve třídě. Jak vytvořit ve třídě neohrožující prostředí: ukázka konkrétních pedagogických nástrojů.
  • Praktický nácvik budování neohrožující prostředí.

V ceně semináře je i bezmasý oběd ve Zdravé jídelně a drobné občerstvení po celou dobu konání.*

 

Tento seminář není akreditován MŠMT.

 

Adresa konání:

Botič o. p. s.

Středisko ekologické výchovy Toulcův dvůr, z.s.
Kubatova 32/1
Praha 10 - Hostivař 102 00

 

Prezence účastníků bude probíhat již od 8:30. Doražte, prosím, v dostatečném předstihu, abychom se seminářem mohli včas začít.

 

* Proč bezmasé jídlo? Díky Zdravé jídelně můžeme účastníkům nabízet inspiraci na tradičně netradiční pokrmy, které vycházejí z jídelníčku našich předků, a zároveň ukazují moderní přístupy ke zdravému a ohleduplnému stravování, kde maso není konzumováno denně. Produkce masa a živočišných výrobků je totiž jedním z největších přispěvatelů k tvorbě CO2. Snižováním spotřeby masa přispíváme k redukci tohoto skleníkového plynu, a tím i ke zpomalení klimatické změny.

Děkujeme, že spolu s námi objevujete staronové cesty a pomáháte životnímu prostředí.

Registrace Středa 15.2.2023
Obsazenost
Volná místa už pouze pro náhradníky!
23/23
Účastníci
0/10
Náhradníci
Registrace na akci již byla bohužel ukončena.